Regulamin zarządu
Zapraszamy do zapoznania się z regulaminem zarządu Terenowego Klubu Sportowego GRANIT Strzelin.
REGULAMIN ZARZĄDU
TKS "GRANIT" STRZELIN
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§1
- Zarząd Terenowego Klubu Sportowego GRANIT Strzelin, zwany dalej Zarządem działa na podstawie Statutu Terenowego Klubu Sportowego Granit Strzelin, zwanego dalej Statutem, który określa skład i kompetencje Zarządu oraz na podstawie niniejszego regulaminu, określającego organizację i tryb pracy Zarządu.
- Terenowy Klub Sportowy GRANIT Strzelin w dalszej części zwany będzie Klubem, natomiast niniejszy Regulamin Zarządu - Regulaminem.
OBOWIĄZKI CZŁONKÓW ZARZĄDU
§2
- Obowiązki poszczególnych członków Zarządu ustalane są na bieżąco, w zależności od aktualnych potrzeb Klubu i wpisywane do protokołów zebrań Zarządu
REPREZENTACJA KLUBU NA ZEWNĄTRZ
§3
- Zgodnie z § 39 Statutu, dla ważności oświadczeń woli, w przedmiocie praw i obowiązków majątkowych Klubu wymagana jest łączna reprezentacja dwóch osób Zarządu Klubu, w tym: Prezesa Zarządu lub jednego z Wiceprezesów Zarządu.
- W zakresie spraw innych niż wskazane w ust. 1 niniejszego paragrafu, do reprezentowania Klubu upoważniony jest samodzielnie każdy z Członków Zarządu, w tym Prezes Zarządu lub Wiceprezes Zarządu.
- Walne Zebranie członków TKS GRANIT Strzelin w drodze uchwały ustanawia pełnomocnika, nie będącego członkiem Zarządu Klubu do prowadzenia spraw związanych z działalnością Klubu oraz podpisywania pism i dokumentów związanych z tymi sprawami z zastrzeżeniem punktu 1.
- Osoby upoważnione, o których mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu, zobowiązane są do niezwłocznego przekazywania kopii wszystkich związanych z upoważnieniem pism i dokumentów przez nie wystawionych oraz podpisywanych.
POSIEDZENIA ZARZĄDU
§4
- Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes Zarządu Klubu.
- Przewodniczącym posiedzenia jest Prezes Zarządu Klubu lub osoba przez niego upoważniona.
- Zwołujący ustala termin posiedzenia i projekt porządku obrad.
- Posiedzenia zwoływane są w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na dwa miesiące.
- O posiedzeniu Zarządu zainteresowani powinni być zawiadamiani co najmniej 3 dni przed terminem posiedzenia w formie ogłoszenia na tablicy ogłoszeń w siedzibie Klubu lub mogą być poinformowani w inny, skuteczny sposób (np. telefonicznie, mailowo).
- Członkowie Zarządu zobowiązani są do udziału we wszystkich posiedzeniach Zarządu Klubu.
- Każdy członek Zarządu o swojej nieobecności na zebraniach musi poinformować zwołującego zebranie i usprawiedliwić nieobecność.
- W posiedzeniu Zarządu mogą brać udział z głosem doradczym członkowie Komisji Rewizyjnej oraz inne zaproszone przez zwołującego osoby.
UCHWAŁY
§5
- Każdy członek Zarządu ma prawo do składania projektów uchwał.
- Do ważności podejmowanych uchwał konieczna jest obecność Prezesa lub jednego z Wiceprezesów Zarządu i co najmniej połowy liczby członków Zarządu.
- Uchwały są numerowane wg klucza: numer kolejny łamany przez miesiąc łamany przez rok.
- Uchwały Zarządu podejmowane są:
- Podczas zebrań Zarządu, zwykłą większością głosów uprawnionych do głosowania. W razie równej ilości głosów „za” i „przeciw” decyduje głos przewodniczącego zebrania.
- Podczas głosowań w formie obiegowej, w tym elektronicznej, większością głosów wszystkich członków Zarządu. Głosowanie w tej formie może być zarządzone przez Prezesa. Zakończenie głosowania następuje w określonym przez Prezesa terminie, nie krótszym jednak niż 7 dni od daty jego ogłoszenia.
- Uchwały zapisywane są w protokołach zebrań Zarządu. 6. Członkowie Zarządu nie mogą brać udziału w głosowaniu w sprawach ich dotyczących. 7. Jeżeli żaden z członków Zarządu nie zażąda tajności głosowania, głosowanie odbywa się jawnie.
PROTOKOŁY ZEBRAŃ ZARZĄDU
§6
- Zebrania Zarządu są protokołowane.
- Protokół zebrania Zarządu powinien zawierać:
- numer kolejny zebrania,
- datę zebrania,
- imię i nazwisko przewodniczącego zebrania,
- imię i nazwisko protokolanta zebrania,
- imiona i nazwiska obecnych i nieobecnych członków Zarządu,
- imiona i nazwiska obecnych członków Komisji Rewizyjnej,
- imiona i nazwiska innych osób obecnych na zebraniu,
- numery i treść podjętych uchwał,
- liczbę głosów oddanych na poszczególne uchwały oraz zdania odrębne.
- Na żądanie członka Zarządu obecnego na zebraniu, w protokole należy odnotować inne złożone oświadczenia i okoliczności, które zaistniały na zebraniu.
- Protokół sporządza Sekretarz Klubu lub protokolant wyznaczony przez Prezesa Zarządu Klubu.
- Protokolant podczas zebrania prowadzi notatki na podstawie których przygotowuje protokół.
- Protokoły podpisuje Prezes Zarządu Klubu lub Wiceprezes Zarządu Klubu oraz Sekretarz Zarządu Klubu lub protokolant.
- Protokoły zebrań Zarządu, powinny być należycie zabezpieczone i przechowywane w siedzibie Klubu przez okres pięciu lat od zamknięcia księgi protokołów.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§6
- Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia przez Zarząd i obowiązuje do czasu uchwalenia nowego Regulaminu.
- Z dniem wejścia w życie niniejszego Regulaminu tracą ważność wszystkie wcześniejsze uchwały dotyczące organizacji i trybu pracy Zarządu.
- Wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu wymagają dla swojej ważności uchwały Zarządu.